تَکوین


دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۲۰ اسفند ۹۶، ۲۲:۵۷ - سوده
    ممنون

بدرد نخور

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ب.ظ

به چه کسی میگویند "بدرد نخور"؟

نمیخواهم وقتِ خواننده‎ی إحتمالی را بگیرم و نمیتوانم مشاهداتم را نیز تعمیم بدهم، صرفًا میتوانم از/درباره‎ی تَجربه‎ی شخصی‎ام اندکی عرض کنم؛ کوتاه آنکه:

به کسی که در یک سالِ نگبت که اصلًا هم شجره‎ی طیّبه نبوده است و ثمراتِ نگبتتر از خودِ آن سالِ نگبت نیز، حبس و داغ و درفش بوده است، و هوز هم مصائبِ آن سالْ گریبانش را رها نکرده و کسانی هم خوششان نمیآید با چنین موجودی حشرونشر کنند—و البته که به‎جهنم!—، و کسی که چُلاق شده است، و کسی که به افسردگی‎ی قویّ دچار شده باشد و به سرطانی بد مبتلاء، میگویند بدرد نخور.

نه بدرد کار میخورد، نه به درد خانواده، نه به درد دوستی، نه به درد همسایگی، نه به دردِ همکاری، نه به دردِ معلّمی، نه به درد معاشرت، حتّی به دردِ سلام و علیکی ساده. یا خیلی ترسناک است کنار چنین محبوس سابق و فلاکت‎زده‎ی امروزها قدم زدن یا معاشرتی داشتن، یا خیلی غم‎انگیز است با یک افسرده همراه شدن—و اصلًا چه کسی از غم خوشش میآید؟—، و یا چندش‎آور است با یک سرطانی مُراوده داشتن، از بوی شاید ناخوب تا بدنِ نحیف یا متورم یا چیزهایی مثلِ این.

بله، به چنین موجودی میگویند بدرد نخور. 

  • Travis Travis

نظرات (۲)

خیلی چیزها میگن... خیلی چیزها... و هر گفته شده ای صادق نیست، حتی اگه همه گفته باشندش
پاسخ:
ممنون واقعًا... و درست نوشته‎ای.

و میخواستم یک چیزی درباره‎ی دوستی بنویسم که شاید مربوط بود به این و شاید نبود. شاید روزی نوشتم. شاید یک روزی باز نوشتم... توانی اگر بود، عمری اگر باشد، جانی اگر بود. 
خوب میشه اگر که بنویسی
پاسخ:
مینویسم به شرطِ بقاء
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی