تَکوین


دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۲۰ اسفند ۹۶، ۲۲:۵۷ - سوده
    ممنون

مُهملات: عصبی، پریشان، تنها، غمگین

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۰ ق.ظ

دارم سعی میکنم برایِ "تَمَدُدِ أَعصاب" هم اگر شُده، و کمی خویشتنداری، و اندکی صبوری، و زیرِ بارِ غم و غُصه کمر خَمْ نکردن(بَلکه نشکستن)، و ... و ... ، بعد از مدّتها با "فاصلهگذاری" و   حِفْظِ علائمِ سجاوندی و نگارشی و رسمالخطّ و فونت و غیرهای که، خوش میدارم، چند خطّ بنویسم؛ هرچند مُهمل!

 

 چه میگویید اگر محَبْوبْ("محَبْوبْ" در اینجا صِفَتْ است و نه إِسم!) را زیر آوار پیدا کُنی و به سرطانِ ریه مُبْتلاء باشی؟! و سرطان همان شَبْ تو را از پا بیندازد.- یا، چه میگویید اگر مَحْبوبْ را رویِ تَخْتِ بیمارِستانْ ببینی، چشمی از دست داده(همین امشب)، و مُنْتَظَر برای از دست دادنِ چشمِ دیگرشْ، و نیز بدانی سَرَطانْ--دیر یا زود--، مَغْزَشْ را مُنْهَدِمْ میکند: با درد و رنجی که  لاأَقَلّ وَصْفَاش برایِ من یکی، مُمکن نیست. چه می گویید اگر، به سرطانِ خونِ بدریختی مُبْتلاء باشی، و هر روز مُنْتَظَر برای اتّفاقِ بدِ تازهای(با آن قلبِ درب و داغان و آن دردهای استخوان که تنهایی شب میآید سراغت تا دمار از روزگارت درآورد[یا برآورد؟!]) و دوستانِ ناخوشأَحوالت، بیش از هزار کیلومتر، از تو دورتر اُفتاده باشند...رنجور، محنتزده، و مغموم ... ، و إِحساسِ تلخی داشته باشی از ناتوانی... و ناتوانی... و ناتوانی... . چه میگویی اگر با تمام این أوصاف رفیق یگانهات در غم و درد و رنج پیچیده باشد و تو نتوانی کاریش کنی، و حتّی دیدار و ماندن و... و ... نیز، به زور و زحمت و سلام و صلوات و ...، میسر شود. چه میگویی وقتی شبها، طولشان و عرضشان بینهایت میشود؟ وقتی که در آن اُتاقِ عجیبؤغریب تنها و تکیده و مغموم و رنجور و محزون و دردزده و محنتزده و انگاری بیکس گوشهای افتاده باشی و نشسته باشی به نوشتنِ این مهملات که کاری نمی‎کنند و نوشتهای که نتوانستی صدر و ذیلاش را چنان بنویسی که میخواستی.

 

بعد از مدّتهای مدید، دارم این را میخوانم:

 

بر برگِ گُل به خونِ شقایقْ نوشتهاند

 

کان کس که پخته شد می چون ارغوان گرفت.




گفتند منتظر خبرهای بدتر باشید. 

  • Travis Travis

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی