تَکوین


دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۲۰ اسفند ۹۶، ۲۲:۵۷ - سوده
    ممنون

رنچِ مضاعف...

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱ ب.ظ

همه با این نکته آشناییم که: "گناه"، یکی از مهمترین آموزه‌های فرهنگهای کهن بوده است، خصوصاً در ادیان، و بخصوص در ادیان ابراهیمی. و باز می‌دانیم کسانی بنحو مدی این بحث را کرده‌اند که به بعض بیماریها-اگر نگوییم همه-، نسبت گناه می‌داده‌اند. یعنی کسی که بیمار می‌شد، می‌گفتند او بعلت گناهی بیمار شده‌ است: بیماری-اعم از جسمانی یا روانی-، فقط و فقط نشانه‌ی گناه بود. اور کلیت این بحث هم درست نبوده باشد-و سواد من در این مورد نادرخور است-، باز این هست که در مورد مواردی و کسانی درست بوده باشد، و ای‌بسا کسانی از انساس گناه به بیماری‌ای روانی یا جسمانی و یا روان-تنی مبتلا شده باشند. 

یک نوع دیگر انساس گناه هم هست که تازگی شخصاً تجربه‌اش کرده‌ام: کسانی که کَسالت و ناخوشی و شاید درد و رنج‌ات را می‌بینند، رنج عاطفی میَ‌برند، و تویِ بیمار نیز از اینکه آنها رنج می‌برند، رنج میَبری و احساس گناه شاید به تو دست دهد، و باز با خودت می‌گویی چرا مبتلا بشوم که هم خودم درد و رنجی ببرم و هم دیگران، و باز رمج می‌بری از اینکه اصلاً بیمار شده‌ای و احساس گناه کنی از بیماری‌ات. 

  • Travis Travis

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی